بخشی از پروژه های انجام شده عکاسی صنعتی و نمونه کارهای گرافیکی

نمونه کار 1

نمونه کار 2

نمونه کار 3

تاثیر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بر فروش

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی جزو اجزاء و قسمت های جدا نشدنی از فرآیند موفقیت تجارت ها و کسب و کارها می باشند. عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی بر ایجاد و تثبیت نام تجاری، رشد و توسعه بازار هدف و مشتریان، کشف و ایجاد بازار های ثانویه و بکر و جدید و حفاظت از سود حال حاظر و مشتریان فعلی تاثیر گذار بوده و نقش مهمی را ایفا می نماید.

تاثیر عکاسی صنعتی در ماندگار نمودن نام برند و فرآیند برندینگ:

همانطور که گفته شد نقش عکاسی تبلیغاتی در موفقیت کسب و کارها نقشی غیرقابل انکاری می‌باشد. این کار با ایجاد تصویری حقیقی و واقعی از محصولات و رعایت عوامل و تکنیک های عکاسی صنعتی انجام می شود که نقش مهمی در باز کردن جایگاه خاص مارک‌ها و برندها دارند. از این رو که عکاسی صنعتی برای شرکتهای تازه تاسیس و یا شرکت‌هایی که به دنبال بازار گسترده‌تر هستند به امری حیاتی تبدیل شده است.

همچنین عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی بر ایجاد میل و رغبت برای مصرف و استفاده از محصولاتی که به شکل اغوا کننده‌ای مطابق با استانداردهای زیبایی شناسانه به نمایش در می‌آیند دارد. به عنوان مثال در صورتی که برندی نوپا عکاسی های حرفه ای از محصولات و خدمات خود بصورت چاپی و مخصوصا بصورت آنلاین ارائه می دهد تاثیر بسیار زیادی در ذهن مخاطبان خواهد داشت و تکنیک های عکاسی صنعتی بدون هرگونه صحبت و یا بازاریابی مستقیمی، علاقه مند به استفاده از آن محصول می نماید. یعنی نام و محصولات در ذهن مخاطبان به عنوان یک مارک و برند محبوب و دوست داشتنی حک می شود و احتمال سفارش و خرید را به شکل چشمگیری افزایش می دهد و این مهمترین گام در فرآیند برندینگ به شمار می آید.

عکاسی صنعتی و تفاوت آن با عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی علاوه بر اینکه باید ویژگی های عکاسی تبلیغاتی را داشته باشد باید بتواند بیننده را به شوق برساند. در این رشته از عکاسی، صنعت و کارخانه و ماشین ها و فرآورده های صنعتی موضوع عکاسی صنعتی است. مفهوم عکاسی صنعتی، عکسبرداری از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی اوقات کارگران و مقامات شرکت است. با این حال اغلب اوقات موضوع اصلی ماشین آلات و تجهیزات بزرگ مانند ترانسفورماتور، ترمینال گاز یا سد آب است. می توان گفت Industrial Photogaphy یک زبان قابل فهم برای افراد در سنین مختلف است.عکاسی صنعتی در کارخانه، به علت فضای گسترده و منابع نوری گوناگون و فرآورده ها و اشیایی با درخشش های متفاوت، کاری ظریف و دقیق است.نورهای مختلف هر یک از نظر حرارت نوری متفاوت است و طبعا رنگ آنها هم متفاوت خواهد بود.نا دیده گرفتن این گوناگونی و عدم کنترل عکاسی بر اوضاع، بر کیفیت عکس؛ در عکاسی صنعتی اثر خواهد گذاشت.نخستین گام در عکاسی حرفه ای صنعتی از یک کارخانه، بازدید از آن و شنیدن توضیحات مدیر فنی است.چه بسا آنچه در نظر اول به چشم ما جذاب می آید و فکر می کنیم حتما باید در عکس صنعتی نمایش داده شود، از نظر صاحب کار زائد و مضر باشد. و منابع نور طبیعی و مصنوعی را شناسایی و کنترل نمود.مثلا اگر پنجره ها در مقابل دوربین قرار گرفته و تصویر ضد نور (سیاه) می شود، در صورت امکان باید آن را پوشاند؛ یا عکاسی را به شب موکول کرد.

عکاسی صنعتی (Industrial Photogaphy) :

می توان گفت یکی از اصلی ترین رقابت در دنیای صنعت و تجارت، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می باشد. با رشد و توسعه جامعه و ورود به دنیای مجازی در زندگی افراد جامعه گرایش افراد به عکاسی صنعتی افزایش داده شده و رو به رشد است.

طراحی ست اداری

به عنوان یک مدیر مجموعه تجاری باید قبول کرد که هویت سازمانی یک شرکت، بنیان آن مجموعه است و این هویت سازمانی را چیزی بغیر از طراحی ست اداری زیبا و جذاب، تجلی نمی‌بخشد.

می‌توان گفت، اغلب اقلام تبلیغاتی یک شرکت که در آن از عنوان و آرم شرکت و اطلاعات تماس استفاده می‌شود، در حوزه طراحی ست اداری می‌گنجد. بنابراین وقتی صحبت از طراحی ست اداری می‌شود، می‌توان به طراحی سربرگ اداری، طراحی پاکت نامه، طراحی کارت ویزیت اشاره کرد که طراحی کاغذ یادداشت، کارت پرسنلی، طراحی فولدر، فاکتور، قبض، کارت تبریک، ماگ و کاور و لیبل CD را نیز می‌توان طراحی و استفاده کرد.

گام موفق برای داشتن یک ست اداری حرفه‌ای، استفاده از عناصری مشخص مانند رنگ سازمانی، آرم، نوع و اندازه فونت، نشانی، شعار شرکت و توضیح فعالیت مربوطه است که همه اوراق اداری را هماهنگ و یکسان بنماید. اینجاست که یک طراح گرافیک حرفه‌ای به کمک شما خواهد آمد تا هویت بصری شرکت شما را شکل دهد و طراحی ست اداری مجموعه تجاری شما را آغاز کند.

فراموش نکنید که هر یک از اقلام اوراق اداری شما توسط صدها و هزاران مشتری، بارها دیده می‌شود، پس سرمایه‌گذاری برای داشتن یک طراحی ست اداری استثنایی، سرانجام شما را در دست‌یابی به اهدافتان کمک خواهد کرد.

اگر چه بسیاری در جهان به سمت ارتباطات بدون کاغذ پیش می‌روند ولی، واقعیت اینست که استفاده از تعدادی از اقلام اوراق اداری اجتناب‌ناپذیر است. شاید هنوز هم، نقطه شروع اتصال یک شرکت با یک مشتری بالقوه، از طریق یک مکاتبه اداری و یا یک کارت ویزیت است. بنابراین بهره‌ بردن از یک طراحی ست اداری بیاد ماندنی همراه با موفقیت در چاپ ست اداری خیره‌کننده، در شکل دادن برند تجاری شما و شخصیت بخشیدن به کسب و کار شما، سهم بسزایی دارد.